"estamos en bolivia ahora"

Då har man sett filmen Thor dubbad till spanska. Det coola är ju att jag förstod det mesta. :) Va först skeptisk och tänkte att nä jag kommer inte fatta nåt, but I did. :) Nån spanska har man väl lärt sig under den här tiden. Filmen i sig var helt okej. Brukar inte gilla action men faktiskt så föll den ändå lite i smaken. Sen gillade jag budskapet. Kan hänga ihop med det. :p

Va för övrigt ute och sprang imorse. Såg en mopedist komma med minsta barnet framme vid styret och det större där bak. Utan hjälmar. Detta land slutar liksom inte att förvåna mig. Men kan man vara nio stycken i en femmannabil och strunta i bälte så kan man väl skjutsa sina barn på det sättet också. Allt går. Bara man vill. :p

Nä, får väl fortsätta på artikeln jag sitter och skriver - om tonåringar som får chansen att lära sig läsa och skriva. Själv tycker jag verkligen att situationen är sorglig men det finns hopp när människor tar sig tid och vill hjälpa. Kanske kan polisdrömmen för en av pojkarna gå i uppfyllelse. Kanske kan de börja tro på sig själva. Kanske. Jag hoppas det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0