För en kväll ...

... fick jag vara en boliviansk flicka. Det var missionstema på ungdomsgudstjänsten ikväll och några av oss fick klä ut oss i olika traditionella landsdräkter. Jag fick också lära mig lite quechua. Asså, underbart språk! Om jag bara kunde haft lätt för att lära mig. I stället åker det in genom ena örat och ut genom det andra. Men lite kommer jag ihåg:

Imaynan kashianki? = Hej, hur mår du?
Anchata munakuyqui = Jag tycker väldigt mycket om dig/Jag älskar dig
Ñawis = Ögon

Fascinerande språk. Vill. Lära. Mig.

Men kanske bör spanska gå före. En annan gång quechua. Vi måste få lära känna varann lite mer. Ari ari. :)


Ariel, jag (vi var traditionella bolivianer), Patty och Kevin (de representerade Jemen)


I går åkte vi för övrigt till Chapare och badade, inte helt fel :)

Kommentarer
Postat av: Ella

Snygg du är Emma!

2011-05-02 @ 08:18:13
Postat av: Emma

Ska du säga!

2011-05-02 @ 18:18:00
URL: http://emmanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0