intryck uttryck avtryck

För den kärlek jag har mött i den här kyrkan har jag aldrig någonsin mött i en svensk församling. Den starka vänskap som finns här bland församlingsmedlemmarna är verkligen unik i sitt slag, kanske inte i latinamerika men det jag har stött på under mitt liv. Att man är en kroppsdel i Kristi kropp med olika uppgifter och olika personligheter är en självklarhet, man undervisas om att allas funktion har ett syfte och är lika mycket värt. Det finns en sån öppen gemenskap och de är liksom inte inneslutna utan de välkomnar alla som är intresserade av att komma med. En förebild. En sån kärlek. De har verkligen visat vad som menas med ett kristet liv. Det inkluderar inte bara söndagsgudstjänster, det är en livsstil.

Underbar kväll med underbara människor och det känns verkligen jobbigt att inse att det kommer dröja aslänge innan det finns en möjlighet att vi kommer ses igen. Jag som tänkte att jag bara skulle åka och att det kanske inte skulle bli så jobbigt. Så fel man kan ha.

Ni har, tillsammans med Gud, vart med och förändrat mitt hjärta och min inställning till saker under den här tiden. Les quiero muchisimo y voy a extrañarles monton. Gracias por todo.

Kommentarer
Postat av: isa

välkommen hem emma:) ska bli spännande att höra era upplevelser när ni kommer hem:) kram isa

2011-05-23 @ 22:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0