borta bra men hemma bäst?

För i torsdags var mina föräldrar i tidningen. I Smålandsposten. De intervjuades som "återvändare" efter att ha lämnat Vallentuna för sin hemort Älmhult. På frågan vad mamma skulle sakna från den kommun hon bott i de senaste 30 åren svarade hon: "Inte ett dugg, inte något. En granne var sjuk och avled senare, vi visste inte ens att han var sjuk, så var det där."

En parantes är ju att jag fick mig en chock när jag fick höra att han dött. Han va ju pappa till mina barndomsvänner och de bodde inte mer än tio meter från vårt hus.

Men det är gött att de hittat hem igen i alla fall. Ska bli spännande att se deras nya hus. Och jag längtar efter att få höra pappas tråkiga skämt igen. Ey, miss you guys.
En
granne var sjuk och avled senare, vi
visste inte ens att han var sjuk, så
var det där."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0