duktig flicka-syndromet

I går hörde jag en kommentar som var så fantastiskt huvudet på spiken-aktigt. Blev bara så glad över att få lära känna människor som lyckas sätta ord på det jag många ggr har stört mig på.

X: Asså, jag kan bli helt tokig på det där!
Y: Vad menar du?
X: Det där. Den där duktig flicka-attityden. Som ska vara så otroligt pepp när det kommer till grupparbeten och ska vara så otroligt ambitiös och säga saker som "och så kollar vi upp saker ordentligt och inte läser in oss på wikipedia" när, jag lovar, att ALLA kommer läsa på wikipedia. Det är liksom bara något man gör. Och så satt de säkert under lektionen och ba "asså jag har inte pluggat NÅNTING och jag fattar ingenting och läraren bara, asså, den här insitutionen är ju bara helt förvirrande. Och så säger de så där efteråt. Asså, iiiiiiih!"

LOVE-LY!

Det finns sådana fantastiska människor som förgyller min tillvaro. Som ser. Och som uppfattar. Och som reagerar. I like.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0