men. men.. men!

Ibland. Bara ibland. Stör det mig att få läser min blogg när jag kan tycka att jag har rätt mycket mer vettiga idéer än bloggare som skriver om de mest löjliga ting. Som gör en fet struts av ett dun på en fjäder. Det låter säkert jätteegocentrerat eller whatever. Men eftersom det inte är spec många som kommer läsa dessa rader så spelar det ändå ingen roll. :p

Det kan vara den där irritationen som gör sig påmind från när jag var runt 19 och läste Carolina Gynnings krönikor i Aftonbladets gratistidning. Efter att ha ägnat fem-tio minuter åt att läsa om absolut ingenting tänkte jag: "Jag skulle kunna skriva något så otroligt mycket bättre. Det där var helt utan innehåll. Så sjukt ovärt att läsa."

Lite den känslan återkommer när jag läser bloggar, eller klickar på länkar som leder till bloggar, och inser att den här personen försörjer sig på texter helt utan substans. Och folk köper det.

Kommentarer
Postat av: Elin

haha, jag vet känslan... ;)

2011-10-21 @ 23:50:32
URL: http://ileablogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Skönt att man inte är ensam ;)

2011-10-24 @ 11:00:58
Postat av: Emma

avs för den andra kommentaren var bloggaren själv, bara för att förtydliga :p

2011-10-24 @ 11:02:35
URL: http://emmanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0