tänkvärt

Läste denna text och trots att jag inte alls har samma bakgrund eller erfarenheter på samma sätt så kände jag så otroligt mycket igen mig. På vilket sätt bjuder jag inte på här, men jag tänkte sno citatet han använde som jag verkligen tror är på riktigt:

The greatest single cause of atheism in the world today
Is christians who acknowledge Jesus with their lips
Then walk out the door and deny him by their lifestyle.
That is what an unbelieving world simply finds unbelievable.
- D.C. Talk

Jag har sett verklig kristen livsstil och jag har sett falsk kristen livsstil. Och det gör en enorm skillnad för omgivningen. Det senare ger dubbla budskap och det ger icke troende vatten på sin kvarn att människan inte behöver Gud för att vara god. Kanske är inte jag den som ska tala, men jag tror verkligen att mycket ligger i det. Antingen är man med eller så är man inte det. Det finns väl en anledning till att mellanläget anses vara det värsta läget av alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0