tack

Ont i ryggen. Fett mycket aj. Sträckning tror jag. Har svårt att byta ställning när jag sitter ner. Vända mig åt höger med överkroppen. Nästan omöjligt.
 
Men nu slutar vi med gnällandet.
 
Gör research till C-uppsats och märker hur mycket jag stimuleras av att läsa om samhällsutveckling och teorier kring det. Jag är så tacksam för den möjligheten. Att få utbilda mig inom något som jag är intresserad av.
 
Jobbade i går (jobbar inom äldreomsorg vilket kanske var mindre lämpligt med tanke på mina ryggsmärtor at the moment) och pratade om vårterminen med några kollegor. "Jag kan bli så avundsjuk på er flickor som kan utbilda er till vad ni vill." sa en av dem. "Jag menar. Jag tillhör ju generationen som egentligen var först med att kvinnor fick komma ut på arbetsmarknaden. Vi kunde välja mellan att jobba med barn eller bli sjuksköterska."
 
Jag tog åt mig. Och reflekterade. Och sa sedan: "Tack för din generations kamp för att min generations kvinnor får utbilda sig till vad de vill."
 
Och jag ÄR tacksam. Nu ska jag fortsätta läsa om ändrade inställningar hos medborgare och hur det påverkar politiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0