saker att tycka om

Det finns lite saker jag gillar med Spanien ändå. Värmeisoleringen är ett kapitel för sig, men jag kan tänka mig att det är en kompensation för hur mkt spanjorerna får svettas under sommarsäsongen.

Mellan gångerna då det känns som att jag har tagit vatten över huvudet så finns det saker jag snappar upp och njuter av.

Det finns ingen snö här. Jag går med uppknäppt jacka till skolan och solen värmer så där gott som när våren har kommit till Sverige och man får hopp om livet igen. Det är härligt.

Sen har de en annorlunda tidsrytm här. Hemma är man vad vid lunch kl 12, middag kl 17-18 och att det är oartigt att ringa efter kl 22. Här käkar man lunch vid halv tre, käkar middag vid halv nio och går ut på stan vid 22. Det är alltid mkt folk ute på kvällarna, oavsett dag. Det är charmigt kan jag tycka.

I söndags träffade jag en tjej som också är utbytesstudent från Sverige här. Vi har umgåtts lite sen vi kom hit. Hon är trevlig. :) Vi drog och drack choklad och käka churros vid kl halv tio på kvällen, och när jag skulle hem vid halv tolv typ så satt folk fortfarande kvar och pratade. På en söndag. I like.

Jag har ju fått erkänna att jag är mer en kvällsmänniska än morgonmänniska och kanske är det därför jag tycker om det så mkt. Kvällen blir längre och det är ingen stress hem.

Sen gillar jag tapasrestaurangerna där man kan stå runt ett bord, köpa in en dricka och få tapas på köpet, så delar man på maten. Det är mysigt. :)

Det var några saker jag gillar med Madrid. Jag har inte hunnit upptäcka så mkt pga skolan, men jag har ju några månader kvar här. :)

Hasta luego
 
Uppdatering: Grannar som springer runt och flamsar till över kl två på natten när man ska upp tidigt är dock inte lika charmigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0