svårt att förstå

Jag glömmer bort det med jämna mellanrum. Sen påminns jag. Om en gammal klasskompis som gick bort alldeles för tidigt.

Begravningen är nu snart. Hade jag kunnat hade jag gått. Vi skulle träffas några från klassen för några veckor sedan och bara prata, men stressen inför Spanienresan blev för stor och jag hann inte. Och nu kan jag inte heller gå på begravningen. Det känns lite tungt.

Hans död kom så plötsligt. Så oväntat. Jag vill fortfarande inte förstå det.

Nicke. När jag tänker på dig så ser jag ditt leende och glittrande ögon. Jag tänker på din fina personlighet, det goda hjärta du hade och ditt engagemang för människor och för samhället. Jag tänker på att du hade en alldeles egen karaktär och att din närvaro spred en positiv energi.

Rest in peace.

Fuck cancer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0